zaterdag 22 februari 2014

Midwinter Blues II

Inmiddels een jaar verder........en bijzonder weinig gezeild.

 Het slechte voorjaar 2013 gooide roet in het eten; tijdens mijn geplande voorjaarstocht in Mei kwam de temperatuur zelden boven de 12-13 graden en stormde het regelmatig.
Daarbij kwam, dat ik onverwacht nogal wat onderhouds werkzaamheden aan huis moest verrichten en mijn vakantiedagen daarvoor heb gebruikt.

 Een tweede reden zit in het feit dat ik mijn tweede hobby "mountainbiken" weer heb herontdekt, inclusief tripjes Ardennen, Luxemburg en Pyreneen. Volop trainen, lol en uitdagingen.......maar dus weinig op het water.
Veel meer dan een paar dagen en een weekendje op Hollands Diep en Haringvliet is het niet geworden met de Old Vic.

 Intussen is er wel wat gebeurd aan reparaties; de lastige lekkage in het kajuitdak is "ontdekt" en bleek te liggen aan inwaterende schroefgaatjes in de coach rond het schuifluik. Ik heb deze uiteindelijk geheel gedemonteerd, de aansluiting schoon geschuurd en de hele zaak met epoxy-lijm definitief vast gezet. Dus alle gaatjes dicht, coach muurvast en weg lekkage........en wie wil nou zijn schuifluik van boord halen? Het gevolg is wel dat het kajuitdak er niet meer uitziet vanwege de epoxy randen rond de kap. Deze was intussen toch wel aan een serieuze verfbeurt toe, dus in 2014 wordt het kajuit schuren, afplakken en in de DD. Klusje voor mooie windstille dagen in de zomer.

Verder is het blanke lakwerk van de kuip weer eens aan groot onderhoud toe (wat je er ook opsmeerd, na twee jaar ziet het er niet meer uit) en moet de Old Vic na twee jaar eindelijk eens een weekje op de wal.

Ook nu weer heb ik twee weken voor mijn solo-zee-zeil trip in Mei.........maar ik wacht eerst het weer maar eens af voordat ik weer grootse plannen maak. Retourtje UK? Rondje Kanaal? Eindelijk eens Noorwegen op de windvaan? Of misschien gewoon weer eens een weekje IJsselmeer-Wadden ?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten