woensdag 9 mei 2012

Een dagje bij de Royal North Sea Yacht Club 

Vandaag lekker uitgeslapen, wat gerommeld en door Oostende geslenterd.  Ik lig bij de RNSYC en dat klinkt meer "Royal" dan het is; de hele dag wordt de stijger met hogedrukspuit schoongespoten en is er veel lawaai van de bouw aan het strand en de stad. 




Oud en Nieuw in Oostende, de 8.5mtr Victoire 28 en de 10.50 Pogo.

Maar ik heb het goed naar mijn zin, de zon schijnt regelmatig en de kachel kon na 11.00 uitblijven omdat het zowaar 18 gr werd in de zon.
Ik heb voor de zekerheid nog maar 5 flessen lamp-olie aangeschaft bij de super, de kachel brandt daar mooi schoon op......en ik moet er niet aan denken zonder te moeten met dit weer. Het werkt overigens ideaal; zo'n "Kniest-aanbieding" oliekachel van rond 40€ (overigens ook elders her en der te koop) . Hij gaat met een lange lucifer aan, brandt binnen  5 minuten mooi schoon en geeft veel warmte.......en belangrijker: gebruikt geen stroom, is stil en doet het altijd! Bij mij aan boord staat ie altijd op een vaste plek en ook op zee is er nog nooit iets uitgelekt. 

op zee; als de kachel aan gaat moet de de tafel opgeklapt zijn.

Aan de boulevard heb ik mezelf getrakteerd op een Belgische capuccino (met slagroom) en Oostendse wafel (met ijs en slagroom) na een lange wandeling langs de kust vol betonnen flats. Erg lelijk die Belgische kust vanuit zee.....maar tis er wel gezellig!

Ik ben weer eens de kleinste boot van de haven, maar heb intussen al weer diverse complimenten voor de boot binnen; mooi lijntje-keurig onderhouden-echt klassiek.  Ik kan het ook niet laten steeds weer van een afstandje stiekem mijn boot nog eens te bekijken.........het blijft een mooi jachtje. 



Morgen naar Ramsgate! 60 M met voorspelling  Z 3-4bf zou halve-wind in 12 uur moeten kunnen lukken. De stroom staat precies gunstig, eerst ZW tussen de banken voor de Belgische kust en dan NE zodat ik de drukke scheepvaart-route haaks kan oversteken en bij aankomst voor de Engelse kust is het "slack" .

Geen opmerkingen:

Een reactie posten