zondag 13 mei 2012

Ramsgate

Vandaag (Woensdag)rondgekeken in Ramsgate.
Ik was er vroeger al een paar keer geweest, maar het blijft een aardige bestemming. 

de typerende "muur" aan de binnenhaven, vol kleine bedrijfjes

het oude weeshuis voor "smack-boys" , smacks zijn de oude Engelse visserschepen van de oostkust

de historische haven met rechts achter het oude "clock-house" waar vroeger de scheeps-chronograaf kon worden bijgesteld.

Omdat ik nogal internet-verslaafd ben eerst maar eens de betaalde wifi geregeld; voor 7.5 £ mag ik zomaar een dag op een trage slechte verbinding!
Ik ben dus ook maar gelijk de stad ingewandeld om Engels geld te pinnen, drie verschillende Engelse watersport tijdschriften te kopen en een Engelse prepaid vodafone simcard voor mijn I-pad.
Voor 5£ heb je dan 250mb mobiel internet, terwijl ik met mijn Nederlandse vodafone sim maar liefst 3€ per mb betaal in het buitenland! Na veel puzzelen blijkt echter dat ik de sim alleen geactiveerd krijg met een laptop........en die ligt thuis. Wel handig voor een volgende keer...... en je geeft vaak wel meer dan 5£ uit aan onzin.............als je een boot hebt. 

Daarna heb ik nog een lang stuk gewandeld langs de krijtrotsen richting Margate. Het blijft een leuk gebied hier; beetje vergane glorie strandvertier, maar ook erg Engelse huizen, krijtrotsen, parkjes en landschappen en net buiten het centrum erg rustig.

langs de boulevard

doodlopend langs de krijtrotsen

de "white cliff's" tot aan Margate

trap omhoog

uitzicht richting Margate

villa's met zeezicht


weer terug richting Ramsgate door park

uitzicht op strand en haven Ramsgate


Donderdag
Het plan was om vandaag in de middag naar Harwich te vertrekken, maar er wordt door de BBC gewaarschuwd voor "occasional 8" (ondanks dat de barometer niet hard valt). Daarbij komt wel dat de lange termijn voorspelling rond de 13-15 gr max temp blijven geven, regen (alhoewel ik overdag tot u toe niet veel regen heb gehad) en weinig zon.
Niet het weer waarbij ik zonodig nog een week solo op de Eastcoast Rivers hoef te zeilen. Ook kijk ik met deze kou wel op tegen een nacht doorzeilen om vanuit Harwich of Lowestoft weer terug te varen naar Stellendam.
Dus heb ik na lang nadenken de knoop maar doorgehakt: ik blijf nog een dagje liggen in Ramsgate en steek morgen weer over naar Oostende voor de terugweg. Ik heb gelijk het thuisfront gebeld en Gerry komt dit weekend naar Oostende........gewoon lekker in een hotel, shoppen, slenteren en lekker eten........ook leuk!!

Het weer was vanmiddag inderdaad behoorlijk onstuimig.
Er kwamen nog diverse jachten binnenlopen met natte bemanning en veel gestunt met aanmeren in de harde wind die ook in de haven te voelen was.
Met hoog water lig je in de buiten-Marina van Ramsgate behoorlijk te schommelen en er stonden gemeen harde vlagen. De Old Vic lag vast met dubbele springen en vrij losse voor en achter landvasten om het rukken te beperken. Ook was het weer een heel gepuzzel om alle vallen klappervrij te houden.  Het weer valt verder nog steeds mee, overdag geen regen en heel af en toe zon.

Ik heb nu weer een eind gewandeld langs de kust richting Pegwell Bay. Ik blijf dit gebied leuk en mooi vinden, Engelser kun je het niet krijgen en het is lekker rustig, een beetje als op zondagmorgen in Nederland. Ideaal ook om te wandelen, overal staan er wel bordjes met "public footpath". 

op de weg naar Pegwell Bay

grandeur aan de westelijke boulevard

het landelijke Pegwell Bay

public footpath

zomaar een hotel

en weer terug via Ramsgate west boulevard.

Vanavond op tijd naar bed en morgen rond 0800 weg op doodtij ("slack" zoals dat hier heet) voorspelling rond Bf4 ZW dus weer halve wind het Kanaal over.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten